Jeśli prowadzisz firmę produkcyjną, ewidencjonowanie czasu pracy może być sporym wyzwaniem. Jak zapewnić pracownikom rejestrator czasu pracy, którego używanie będzie intuicyjne, a dodatkowo pozwoli zadbać o bezpieczeństwo zakładu? Sprawdźmy!

Sposoby na rejestrację czasu pracy na hali produkcyjnej – poznaj niezawodne i proste systemyfreepik.com

Rejestrator czasu pracy w nowoczesnym wydaniu

Zasada jest bardzo prosta: aby poprawnie rozliczać wynagrodzenia, ale również wiele innych pracowniczych świadczeń i uprawnień, w tym między innymi urlopy, potrzebne jest bardzo precyzyjne ewidencjonowanie czasu pracy. W tym celu można rzecz jasna posługiwać się różnymi narzędziami.

W wielu zakładach wciąż wykorzystuje się papierowe arkusze, które bazują na wpisywanych ręcznie wartościach. Oczywiście tego typu dokumenty mogą bardzo łatwo ulec zniszczeniu. Jednocześnie pracownicy działu kadr mają ograniczony dostęp do informacji i muszą manualnie wprowadzać je do wykorzystywanych systemów informatycznych.

Swego czasu sporą popularnością cieszyło się „odbijanie karty” przy wejściu do zakładu: w tym celu wykorzystywano analogowe urządzenia, które np. wykonywały perforację na papierowych kartach, oznaczając odpowiedni czas wejścia i wyjścia. To rozwiązanie – choć dziś przybiera zdigitalizowaną formę – sprawdza się również obecnie.

Współczesny rejestrator czasu pracy na kartę

Czym wyróżniają się nowoczesne rejestratory czasu pracy? Ranking otwierają przede wszystkim rozwiązania, które łączą w sobie komfort użytkowania, przepływ danych i wysoki poziom bezpieczeństwa. Na tej zasadzie bazuje rejestrator czasu pracy UNICARD Systems.

Jak działa? To rejestrator czasu pracy na kartę: w tym przypadku wystarczy przyłożyć ją do czytnika, aby zarejestrować wejście i wyjście. Inteligentne urządzenie jest w stanie przechowywać w swojej pamięci informacje na temat ruchu osób w zakładzie. Można je również zintegrować z innymi wykorzystywanymi w firmie rozwiązaniami, aby zapewniać idealny przepływ informacji i jeszcze bardziej automatyzować procesy.

Większe możliwości w połączeniu z systemem kontroli dostępu

Systemy ewidencji czasu pracy mogą być również zintegrowane z wykorzystywanymi w firmie systemami kontroli dostępu. W takim przypadku dane o wejściu oraz wyjściu pracowników mogą pochodzić bezpośrednio np. z czytników kart dostępu umieszczonych przy drzwiach wejściowych czy kołowrotkach.

Pozwala to jeszcze bardziej skrócić obieg informacji i ułatwić korzystanie z systemu, ponieważ nie będzie konieczne kolejne przykładanie karty (lub odpowiednio skonfigurowanego smartfona z modułem NFC). Możliwości są jeszcze większe: na przykład w zakładach, w których konieczne jest zachowanie szczególnych wymogów w zakresie higieny produkcji, można także zamontować automatyczne stacje do dezynfekcji.

Łatwiejsze korzystanie z systemu i rozliczenia

Elektroniczne rejestratory czasu pracy gwarantują wygodę użytkowania każdemu pracownikowi, który z nich korzysta, ale zostaną docenione również przez osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowo-płacowe i kadrę zarządzającą. Pozyskane przez nie dane są błyskawicznie przetwarzane i mogą być integrowane z wykorzystywanymi narzędziami informatycznymi. Zdecydowanie łatwiejsze będzie również sporządzanie raportów i analiz.

Artykuł Partnera




x