Sieć hurtowni elektrycznych Sonepar (wcześniej działająca pod marką Alfa Elektro) wraz z grupą kilku dostawców po raz kolejny zorganizowali akcję „Zielony październik”, w której zachęcali do dbałości o środowisko naturalne oraz uświadamiali konieczność redukcji śladu węglowego.
Firma Sonepar Polska do jesiennej edycji akcji zaprosiła grupę ośmiu dostawców, którzy w swojej działalności troszczą się o środowisko naturalne: Eaton, Kontakt-Simon, Lapp, NKT, PCE, Philips, Schneider Electric oraz Weidmüller.
Sonepar daje przykład i… rozdaje miód
Zrównoważony rozwój i transformacja energetyczna są priorytetami dla Grupy Sonepar. Na całym świecie firmy wchodzące w skład Grupy zrealizowały już ponad 230 lokalnych inicjatyw obniżających ślad węglowy. Sonepar stale inwestuje, aby zminimalizować swój wpływ na środowisko.
W Sonepar Polska powstały instalacje fotowoltaiczne, które nawet o 60% zredukowały pobór prądu z sieci. Firma we wszystkich lokalizacjach wymieniła oświetlenie na LEDowe, a w magazynie w Chorzowie zastosowano sterowanie oświetleniem regału wielopoziomowego. Działania te o około 50% obniżyły zużycie prądu.
Sieć hurtowni Sonepar Polska wraz z dostawcami zachęca także do wielokrotnego wykorzystania opakowań z tektury. W ramach akcji „Zielony październik” wystarczyło zwrócić 5 kartonów, aby otrzymać słoik miodu. Promocja ta od lat cieszy się dużym zainteresowaniem.
„Zielone” produkty przyczyniają się do ochrony klimatu
Podczas akcji „Zielony październik” sieć hurtowni Sonepar promuje produkty i usługi, które przyczyniają się do obniżenia śladu węglowego.
- Firma Signify – producent oświetlenia strong>Philips – oferuje systemy oświetleniowe, które umożliwiają wymianę oświetlenia w miastach na LED, co redukuje do 50% zużycia energii. Możliwa jest także zdalna kontrola natężenia oświetlenia lub wpisanie go w harmonogram, co obniża zużycie prądu nawet o 80%.
- Firma LAPP – dostawca kabli i przewodów – prowadzi zaawansowane badania nad wykorzystaniem prądu stałego, głównie na potrzeby przemysłu, co ograniczy straty konwersji. Jeśli fabryki mają system fotowoltaiczny (generujący prąd stały), nie musi on być już przekształcany w prąd przemienny.
- Firma strong>NKT – producent kabli i przewodów – dla wielu swoich produktów udostępnia deklaracje środowiskowe EPD (Environmental Product Declaration). Dokumentują one wpływ przewodów i kabli na środowisko w całym cyklu ich życia (LCA).
- Firma Kontakt-Simon – producent osprzętu elektroinstalacyjnego – oferuje serię Simon GO, czyli nowoczesny osprzęt sterowany smartfonem, tabletem i głosem. Zmniejszając zużycie prądu, automatyzując oświetlenie, ogrzewanie oraz klimatyzację – system ten pozwala zadbać o ekologię oraz własny budżet.
- Firma Eaton dostarcza rozwiązania wspomagające transformację energetyczną. Produkty Eaton pomagają zarządzać zasilaniem (w tym rozproszonymi źródłami energii) i optymalizować je pod kątem budynków mieszkalnych, zakładów przemysłowych i przedsiębiorstw użyteczności publicznej.
- Firma Weidmüller oferuje ładowarki do pojazdów elektrycznych z funkcją SMARTcharge, która rozdziela dostępną energię między stacjami ładowania. „Zielone” produkty Weidmüller to również rozdzielnice fotowoltaiczne PV Next oparte na znormalizowanej konstrukcji płytki drukowanej.
- Z kolei Schneider Electric przyjął zobowiązania w zakresie ochrony klimatu, które zamierza zrealizować do 2025 roku. Firma chce osiągać 80% przychodu ze sprzedaży produktów wspierających zrównoważony rozwój i zmniejszyć o 800 mln ton emisję CO2.
- Firma PCE – producent osprzętu siłowego – oferuje całą rodzinę ładowarek eMobility do samochodów oraz rowerów. W tej grupie wyróżnia się nowy model z funkcją przełączania faz przeznaczony dla odbiorców ceniących prostotę, wygląd i niezawodność. W „zielonej” ofercie PCE jest także rodzina rozdzielnic fotowoltaicznych SOLline.
Sonepar Polska jest wiodącym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych dla profesjonalistów. Spółka posiada sieć 55 hurtowni w Polsce. Firma wchodzi w skład międzynarodowej Grupy Sonepar, która jest niekwestionowanym nr 1 w Europie i na świecie w branży dystrybucji wyposażenia elektrycznego ze sprzedażą przekraczającą 33 mld euro.
sonepar.pl