Mercedes Sprinter NGT (Natural Gas Technology) charakteryzuje się zmiennym zasilaniem, dzięki czemu jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Podstawowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra, może być również zasilana zarówno gazem ziemnym jak i benzyną.

Mercedes Sprinter NGT Natural Gas Technology - ze zmiennym zasilaniem

Kierowca zmienia rodzaj paliwa za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej, a mocny, 156-konny silnik, pozwala na obniżenie kosztów eksploatacyjnych w stosunku do aut z silnikiem wysokoprężnym nawet o 30%. Sprinter NGT spełnia wymagania normy Euro 4 podczas spalania zarówno benzyny, jak i gazu. Do tego w porównaniu do diesli wyraźnie zmniejszyły się emisje tlenku azotu, węglowodorów i tlenku węgla.

Mercedes Sprinter NGT Natural Gas Technology - ze zmiennym zasilaniem

Porównując do samochodów zasilanych benzyną, zużycie dwutlenku węgla jest mniejsze o ok. 25%, a we współpracy z biogazem, Sprinter NGT praktycznie w ogóle nie emituje CO2. Ekologiczny Sprinter uzyskuje zasięg do 1200 km, a butle z gazem umieszczono pod samochodem, nie ograniczając tym samym przestrzeni ładunkowej. Różnica w wadze waha się od 170 do 300 kg.


Mercedes Sprinter ECO Start
Mercedes Sprinter ECO Start