Na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie SsangYong zaprezentuje wersję cabrio konceptu XIV-1, pokazanego po raz pierwszy na Targach we Frankfurcie. Ciekawe, czy któryś z tych modeli ma szasę trafić do produkcji seryjnej i pojawić się na ulicach?

ofensywa-ssangyonga

Zastanawiacie sie pewnie, skąd tak niecodzienna nazwa, która raczej nie ma szansy przyjąć się w szerokiej świadomości odbiorców. Otóż trzy literki - XIV - pochodzą od „eXciting user Interface Vehicle” („pojazd z ekscytującym interfejsem użytkownika”).

Nazwa ta ma zwracać zatem uwagę przede wszystkim na wnętrze pojazdu. Podobnie jak w XIV-1, sterowanie wieloma funkcjami XIV-2 także odbywa się przez łącze między smartphone’m a pojazdem. Za pomocą urządzenia, które kierowca i pasażerowie mają zwykle cały czas przy sobie można sterować systemem audio, wyświetlaczem informacyjnym na desce rozdzielczej oraz łącznością z Internetem.

XIV-2 to trzydrzwiowy SUV z segmentu B, wyposażony w miękki dach - składany i otwierany w technologii „One Touch”. W jego ofercie znajdą się silniki benzynowe i diesle o pojemności 1.6 litra, spełniającymi normy emisji spalin EURO6. Koncept XIV-2 ma długość 4166 mm, szerokość 1820 mm i wysokość 1566 mm, a rozstaw osi wynosi 2600 mm.

Na zbliżających się Targach Motoryzacyjnych w Genewie zostanie pokazana również produkcyjna wersja pickupa Actyon Sports, który już pod koniec kwietnia br. dostępny będzie w polskich Salonach SsangYong.

ofensywa-ssangyonga




x