
Zacznijmy od gamy jednostek napędowych. Citan oferuje szeroką gamę silników, z czego podstawowy diesel o pojemności 1,5 l występuje w trzech wariantach: 108 CDI (moc 75 KM, moment obrotowy 180 Nm), 109 CDI (moc 90 KM, moment obrotowy 200 Nm) i 111 CDI (moc 110 KM, moment obrotowy 240 Nm). Gamę uzupełnia doładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim o pojemności skokowej 1,2 litra, który dostępny jest w wersji Citan 112 (114 KM, moment obrotowy 190 Nm). Obecnie w sprzedaży znajdują się Citany 108 CDI i 109 CDI, zaś warianty Citan 111 CDI i Citan 112 uzupełnią ofertę latem przyszłego roku.
| Model | Paliwo | Pojemność skokowa | Moc | Moment obrotowy |
| Citan 108 CDI | olej napędowy | 1461 cm³ | 75 KM przy 4000 obr./min | 180 Nm przy 1750-2500 obr./min |
| Citan 109 CDI | olej napędowy | 1461 cm³ | 90 KM przy 4000 obr./min | 200 Nm przy 1750-3000 obr./min |
| Citan 111 CDI | olej napędowy | 1461 cm³ | 110 KM przy 4000 obr./min | 240 Nm przy 1750-2750 obr./min |
| Citan 112 benzyna | benzyna | 1192 cm³ | 114 KM) przy 4500 obr./min | 190 Nm przy 2000-4000 obr./min |
W przypadku silników wysokoprężnych o najniższych mocach, przeniesienie napędu wykonują pięciobiegowe skrzynie biegów, zaś w przypadku diesla o najwyższej mocy i silniku benzynowym zastosowanie znajduje sześciobiegowa przekładnia. Kierowca we wszystkich przypadkach zmienia biegi za pomocą wygodnej w obsłudze dźwigni dżojstikowej na konsoli środkowej. Napęd jest przenoszony na koła przednie.
Ułatwieniem dla kierowcy jest seryjnie montowany wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu. Pokazuje on za pomocą strzałki w górę lub w dół celowość zmiany biegów ze względu na zużycie paliwa i dynamikę jazdy. Zbiornik paliwa ma pojemność 60 l.
W wyposażeniu seryjnym nowego Citana z silnikiem benzynowym i jako opcja dla wersji z silnikami wysokoprężnymi dostępny jest pakiet BlueEFFICIENCY, obniżający zużycie paliwa. BlueEFFICIENCY obejmuje między innymi funkcję ECO Start-Stop, opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz zarządzanie akumulatorem i alternatorem. Zarządzanie alternatorem umożliwia odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Redukuje ono w ten sposób pobieraną z alternatora moc i tym samym zużycie paliwa.
Citan dostępny jest w trzech wariantach (Furgon, Mixto i Kombi), trzech długościach nadwozia i kilku wariantach układu drzwi. Bazą dla obszernej oferty jest Furgon o trzech długościach 3,94 m (Kompakt) poprzez 4,32 m (Długi) po 4,71 m (Ekstra Długi). Długość ładowni furgonu wynosi odpowiednio 1,36 m, 1,75 m albo 2,13 m (Kompakt, Długi, Ekstra Długi). Odpowiednia przestrzeń ładunkowa wynosi 2,4 m³, 3,1 m³ albo 3,8 m³. Ładowność wynosi zależnie od 490kg (Kompakt), przez 635 kg (Długi) aż po 810 kg (Ekstradługi).
| Model | Citan Kompakt | Citan Długi | Citan Ekstra Długi |
| Dł/szer/wys | 3937/1829/1810 mm | 4321/1829/1816 mm | 4705/1829/1839 mm |
| Rozstaw osi | 2313 mm | 2697 mm | 3081 mm |
| Zwis przód/tył | 915/709 mm | 915/709 mm | 915/709 mm |
| Średnica zawracania | 10,13 m | 11,23 m | 12,43 m |
| Dł/szer/wys przedziału ładunkowego | 1369/1460/1258 mm | 1753/1460/1258 mm | 2137/1460/1258 mm |
| Objętość maks. przedziału ładunkowego | 2,4 m³ | 3,1 m³ | 3,8 m³ |
| Masa własna | 1295 kg | 1295-1340 kg | 1390-1405 kg |
| Maks. ładowność | 490 kg | 590-775 kg | 795-810 kg |
| Dopuszczalna masa całkowita | 1785 kg | 1885-2100 kg | 2200 kg |
| Masa przyczepy z/bez hamulców | 1050/670 kg | 1050/660-680 kg | 1050/710-720 kg |
Dostęp do ładowni możliwy jest poprzez jedne lub dwoje drzwi przesuwnych. Oferowane standardowo asymetrycznie otwierane drzwi tylne mogą być dla ułatwienia ładowania blokowane w dwóch położeniach otwarcia, przy 90 i 180 stopniach. Na życzenie mogą być one przeszklone. W tym przypadku do wyposażenia standardowego należy wycieraczka tylnej szyby na lewym, większym skrzydle drzwi.
W wersjach Kompakt i Długi możliwe jest ponadto zamówienie wersji z unoszoną tylną klapą. Otwiera się ona pod kątem nieco ponad 90 stopni i standardowo jest przeszklona oraz wyposażona w wycieraczkę tylnej szyby. Przestrzeń ładunkową powiększa opcjonalna klapa dachowa do przewożenia długich przedmiotów.
Krawędź załadunku w otworze tylnym znajduje się jedynie 568 mm nad jezdnią. Wymiar ładowni między nadkolami wynosi 1219 mm i jest wystarczający dla jednej europalety. Zależnie od wersji długości ładunek może być zabezpieczany za pomocą czterech, sześciu lub ośmiu umocowanych w podłodze uchwytów. Na życzenie jest poza tym dostępna szyna na ścianie bocznej z dwoma ruchomymi uchwytami.
W Furgonie przestrzeń ładunkowa jest oddzielona seryjnie od kabiny pełną ścianką działową. Opcjonalnie można zainstalować składaną kratę oddzielającą między przedziałem ładunkowym i pasażerskim. W połączeniu ze składanym siedzeniem pasażera obok kierowcy powiększa ona ładownię po prawej stronie aż do deski rozdzielczej i jednocześnie chroni kierowcę przed umieszczonymi w niej przedmiotami. Ładownię Citana Furgon można wyposażyć w okładzinę podłogi i ścian bocznych z tworzywa sztucznego. Opcjonalnie dostępna jest także podłoga drewniana.
Citan Mixto idealnie nadaje się do przewozu pracowników i materiałów zarazem. Bazuje na wariancie Ekstra Długim, dlatego też nawet przy komplecie siedzeń oferuje on dużą przestrzeń ładunkową o objętości 2,4 m³. Przedział ładunkowy za składaną tylną kanapą jest między słupkami C i D oblachowany jak w Furgonie. Składana tylna kanapa jest dostępna w dwóch wariantach. Możliwych jest kilka wariantów aranżacji wnętrza: dwu-, trzy-, cztero- i pięciomiejscowego. Istnieje także możliwość skonfigurowania trzymiejscowej kanapy ze zintegrowaną kratą działową.