Alfa Elektro zaprosiła do wrześniowej akcji dostawców, którzy w swojej pracy troszczą się o środowisko naturalne: Aniro, Eaton, NKT, nVent Raychem, Philips oraz Schneider Electric. Grupa siedmiu firm wspólnie promuje potrzebę oszczędzania energii elektrycznej, a tym samym redukcji śladu węglowego.
Akcja „Zielony wrzesień” tradycyjnie skupia się na kilku celach. Jednym z nich jest promowanie czystej energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo organizatorzy zachęcają do wykorzystania tak wytworzonej energii np. do ogrzewania pomieszczeń (bez konieczności oddawania jej do sieci). To połączenie spełnia warunki zeroemisyjności. Firma nVent Raychem posiada zaawansowane rozwiązania grzewcze, które można zamówić w sieci hurtowni Alfy Elektro.
„Zielony wrzesień” jako drugi cel promuje niskoemisyjny transport, w szczególności oparty na pojazdach elektrycznych ładowanych przy użyciu prądu ze źródeł odnawialnych. W swojej ofercie Alfa Elektro posiada ładowarki do „elektryków” wielu producentów. Jedno z takich urządzeń – dostarczone przez firmę ANIRO – stanęło na terenie głównej siedziby. Ponadto Alfa Elektro zorganizowała dla swoich pracowników pierwsze szkolenia z jazdy defensywnej z elementami ecodrivingu, co poprawia bezpieczeństwo i zmniejsza zużycie paliwa.
Trzecim celem akcji „Zielony wrzesień” jest zachęcanie klientów do wymiany oświetlenia tradycyjnego na LEDowe. Skutkuje to oszczędnościami w zużyciu prądu dochodzącymi nawet do 60 procent. Alfa Elektro daje w tym względzie przykład wymieniając oświetlenie na LEDowe we wszystkich swoich lokalizacjach w Polsce. Dla przykładu: w oddziale w Kaliszu zużycie prądu po konwersji oświetlenia spadło o ponad 50 procent, w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Partnerem ledyfikacji jest sprawdzony producent i dostawca oświetlenia – marka Philips.
Dodatkowo każdy z klientów, który w dniach 19-30 września 2022 w oddziałach Alfa Elektro zakupi dowolne produkty z oferty partnerów akcji „Zielony wrzesień” w prezencie otrzyma żarówkę LED marki Philips.
Ważnym elementem akcji jest także dbałość o parametry jakości energii elektrycznej i ograniczanie poboru mocy biernej. Skuteczne rozwiązania w postaci np. kompensatorów mocy biernej proponuje w tym zakresie firma Aniro.
Jako czwarty cel Alfa Elektro z dostawcami promują redukcję zużycia opakowań w duchu Zero Waste. Sieć hurtowni wdrożyła już szereg rozwiązań, np. ponowne, wielokrotne wykorzystanie opakowań kartonowych. Alfa Elektro testuje także wózki transportowe (ang. roll cage), które w systemie dostaw pozwalają wyeliminować użycie kartonowych opakowań, folii stretch i taśmy pakowej.
W tym zakresie osiągnięciami mogą pochwalić się także partnerzy akcji „Zielony wrzesień”. Dostawca kabli i przewodów – firma NKT – częściowo zrezygnowała ze stosowania folii do pakowania swoich produktów, ponadto wprowadziła w 100 proc. recyklingowane bębny kablowe wielokrotnego użytku Qaddy oraz dodatkowo zachęca klientów do zakupu opakowań zbiorczych, aby ograniczyć ilość odpadów. Schneider Electric wycofał bielone opakowania na rzecz kartonów pochodzących w co najmniej 70 proc. z recyklingu, a do 2030 roku firma chce być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2. Z kolei Eaton projektuje swoje produkty z myślą o ich długiej żywotności, wykorzystując przy tym materiały pochodzące z recyklingu i nadające się do ponownej przeróbki po zakończeniu eksploatacji.
Alfa Elektro jest liderem wśród dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych dla profesjonalistów. Firma dysponuje siecią 60 hurtowni na terenie całej Polski oraz Centrum Dystrybucji w Chorzowie. Alfa Elektro wchodzi w skład międzynarodowej Grupy Sonepar, która jest niekwestionowanym numerem 1 w Europie i światowym liderem dystrybucji wyposażenia elektrycznego.