Podobnie jak w ubiegłych latach, Jelenia Góra oraz Uzdrowisko Cieplice gościły, organizowany regularnie od 2009 roku, Karkonoski Festiwal Światła.

Cieplice stolicą światła po raz czwarty

Sponsorem strategicznym imprezy, której celem jest propagowanie „dobrego oświetlenia” przestrzeni miejskiej, podobnie jak w poprzednich edycjach, był Philips Lighting Poland. Czwarta edycja Festiwalu zaprezentowała nie tylko aspekty technicznej funkcji światła, lecz również możliwości jego artystycznego wyrazu.

Celem organizatorów Festiwalu jest, by kolejne edycje miały unikalny charakter, podejmując co roku inną tematykę związaną ze światłem i przynosząc nowe wrażenia, doznania i refleksje. Mottem przewodnim IV edycji imprezy było hasło „Kolor Cienia”.

Na trzy dni elewacje wybranych budynków na terenie Cieplic rozbłysły feerią barw zyskując nową, dynamiczną szatę, kreowaną przez mapping architektoniczny, dynamiczne iluminacje i pokaz P.I.W.O Light Show w wykonaniu koła naukowego MOS Politechniki Wrocławskiej.

Philips Lighting Poland, partner imprezy oraz organizator Festiwalu, firma LBL S.C. pod kierownictwem Janusza Stańczyka, zaprosili do udziału w towarzyszącej Festiwalowi konferencji „Światło w przestrzeni” przedstawicieli samorządów z całej Polski oraz architektów i projektantów oświetlenia. Celem konferencji było zaprezentowanie praktycznych możliwości wykorzystania światła dla promocji miast i regionów przez władze miejskie i gminne.

źródło: Philips




x