Oprawy typu SR użyte do oświetlenia autostrady A1 są przykładem nowoczesnych rozwiązań stosowanych do oświetlenia ulic, przejść dla pieszych, czy torów kolejowych. Trwałość, precyzyjny rozsył strumienia świetlnego nieoślepiający kierowców, oraz wysoka efektywność energetyczna to najważniejsze argumenty przemawiające za instalowaniem opraw typu SR w miejscach, w których prowadzony jest ruch drogowy o podwyższonym natężeniu.
Zastosowanie opraw typu SR 100 oraz SR 200 jest optymalnym rozwiązaniem dla oświetlenia dróg ekspresowych oraz autostrad. Zleceniodawca oczekuje bowiem produktów trwałych, zaawansowanych technologicznie, z rewelacyjnymi parametrami fotometrycznymi a jednocześnie energooszczędnych. Zastosowane oprawy pozwalają na uzyskanie znakomitej widoczności na pasie ruchu, dzięki czemu kierowca czuje się pewnie na drodze, niezależnie od pory dnia czy roku – podkreśla Marcin Bocheński, product manager OSRAM Professional Light Aplications.
Ciekawostką może być fakt, że zastosowane oprawy wykorzystane są na najdłuższym moście w Polsce (1954 m), zbudowanym nad Wisłą w okolicach Grudziądza.
Wartość inwestycji objęta jest tajemnicą handlową. Za budowę odcinka autostrady A1 Grudziądz – Toruń odpowiedzialne było konsorcjum Skanska – NDI.
źródło: Osram