Firma Fronius słynie z jakości swoich produktów oraz najlepszego na rynku wsparcia dla swoich klientów. Wraz z nową serią falowników firma wprowadziła nowe aplikacje mobilne służące do uruchamiania, monitorowania oraz obsługi posprzedażowej.

Nowe narzędzia mobilne Fronius - Solar.start, Solar.SOS i Solar.web.

Nowe narzędzia mobilne Fronius

Rys. 1 Przykładowa produkcja dzienna w Solar.web. Rys. 1 Przykładowa produkcja dzienna w Solar.web.

Firma Fronius wraz z wprowadzeniem na rynek nowych produktów: falowników z serii GEN24 plus oraz inteligentnych liczników Fronius Smart Meter TS opublikowała trzy nowe narzędzia online dedykowane instalatorom: Solar.start, Solar.SOS i Solar. web. Ostatnie z nich jest również bardzo wygodnym rozwiązaniem do codziennego monitorowania pracy instalacji fotowoltaicznej przez właścicieli systemów PV.

Aplikacja Solar.start

Rys. 2 Przykładowe dane historyczne w ujęciu rocznym w Solar.web. Rys. 2 Przykładowe dane historyczne w ujęciu rocznym w Solar.web.

Aplikacja Solar.start pozwala na uruchomienie każdego falownika firmy Fronius. Uruchomienie odbywa się w trzech bardzo wygodnych krokach: połączenie falownika z Internetem, konfiguracja urządzenia oraz integracja falownika z platformą do monitorowania instalacji Solar.web. Proces ten jest niezwykle intuicyjny i szybki.

Aplikacja Solar.SOS

Rys. 3 Aplikacja Solar.start. Rys. 3 Aplikacja Solar.start.

Jest to zaawansowane narzędzie serwisowe działające 24h/7, które dostarcza niezbędnej wiedzy na temat usterek oraz podpowiada sposoby ich rozwiązania. Technik po wprowadzeniu numeru seryjnego urządzenia oraz statusu błędu, natychmiast otrzymuje instrukcję prowadzącą do jak najszybszego rozwiązania problemu. Jeżeli konieczna jest wymiana urządzania lub komponentu, zamówienie odbywa się bezpośrednio poprzez aplikację. Narzędzie umożliwia również obsługę otwartych spraw serwisowych i zarządzanie wieloma instalacjami oraz urządzeniami z tego samego konta — wygodnie i z oszczędnością czasu. Dodatkowo dla wszystkich produktów w szybki sposób można znaleźć materiały techniczne, instrukcje instalacji i obsługi. W aplikacji użytkownik otrzymuje wszystkie niezbędne informacje o przebiegu procesu serwisowego oraz ma możliwość zadawania dodatkowych pytań, na które otrzymuje odpowiedzi w ciągu maksymalnie jednego dnia roboczego. Zespół działu wsparcia technicznego oczywiście dalej służy radą i pomocą, z jednej strony za pośrednictwem infolinii dostępnej w standardowych godzinach pracy, a z drugiej za pośrednictwem nowej funkcji wysyłania wiadomości w aplikacji.
„Nową aplikacją oferujemy pomoc techniczną przez całą dobę, aby instalatorzy mogli świadczyć swoim klientom usługi na najwyższej poziomie. Wtedy nawet sprawa serwisowa będzie pozytywnym doświadczeniem dla każdego klienta”, stwierdza Sebastian Słabosz, kierownik działu wsparcia technicznego w firmie Fronius Polska.

Aplikacja Solar.web

Rys. 4 Menu główne aplikacji Solar.SOS. Rys. 4 Menu główne aplikacji Solar.SOS.

Dzięki zintegrowaniu falownika Fronius z platformą Solar.web, użytkownik ma dostęp w każdym miejscu na świecie do wszystkich niezbędnych danych związanych z funkcjonowaniem jego instalacji fotowoltaicznej. Aplikacja posiada czytelny interfejs, w którym każdy użytkownik może śledzić przepływy energii, uzyski czy też zużycie energii w budynku* oraz ma możliwość wykonania odczytu komunikatów serwisowych i przeprowadzenia dostępnych aktualizacji. Ponadto, aplikacja prezentuje zużycie energii na potrzeby własne, poziom oszczędności oraz w jakim stopniu instalacja PV przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery. Narzędzie pozwala również na udostępnienie swoich danych dowolnej osobie w sieci.

Rys. 5 Rozwiązywanie problemów w aplikacji Solar.SOS. Rys. 5 Rozwiązywanie problemów w aplikacji Solar.SOS

Nowe aplikacje firmy Fronius są dostępne w Google Play Store i Apple Store.

www.fronius.pl

Fachowy Elektryk poleca

Gdzie zamówić?

Jesteś zainteresowany podobnymi produktami lub usługami?
Kliknij w wybraną wizytówkę, żeby dowiedzieć się więcej.