Budynki i obiekty budowlane, a przede wszystkim obiekty użyteczności publicznej, muszą być wyposażone w urządzenia przeciwpożarowe, którym należy zapewnić konserwację i naprawy w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie. Odpowiedzialni za to są ich właściciele (art.1 Ustawy z dnia 6 maja 2005 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej - Dz.U. nr 100, poz. 835 z dnia 8 czerwca 2005 r.).
Od wielu lat z coraz większym rozmachem przygotowywane są w okresie świątecznym instalacje oświetleniowe oraz iluminacje. Udana instalacja i odpowiednio umieszczone oświetlenie świąteczne decyduje często o właściwym odbiorze wykonanej pracy przez mieszkańców miast oraz klientów sklepów lub instytucji decydujących się na ozdobienie w tym jakże szczególnym okresie.
Projektowanie oświetlenia nowopowstających obiektów przemysłowych lub modernizacja istniejących systemów wiąże się z zapewnieniem odpowiedniego komfortu widzenia, zwiększeniem wydajności pracy oraz zapewnieniem jak najlepszej wydajności energetycznej.
Obecnie coraz większa liczba obiektów, najczęściej o charakterze wielofunkcyjnym, wymaga różnych scenariuszy ewakuacji z wykorzystaniem różnych dróg ewakuacyjnych, w zależności od lokalizacji pożaru. Fakt ten wymusił powstanie systemów oświetlenia awaryjnego, w których oprawy ewakuacyjne, wskazujące kierunek ucieczki, mają możliwość wyświetlania różnych znaków, przewidzianych w scenariuszach ewakuacji. Systemy te, ze względu na sposób działania, muszą mieć możliwość odbioru informacji przekazywanych z systemów sygnalizacji pożaru, w których strefach wykryto pożar.
Jeśli jeszcze parę lat temu można było mieć wątpliwości, tak dziś już chyba nikt nie ma złudzeń: w świecie oświetleniowym jesteśmy świadkami zmian rewolucyjnych sposobu generowania promieniowania widzialnego. Wszystko to za sprawą technologii, która do niedawna służyła nam do budowy prostych odbiorników sygnalizacyjnych o minimalnych mocach, a dziś jest sercem opraw emitujących nierzadko kilka tysięcy lumenów.
Zapewnienie prawidłowego oświetlenia dróg i ulic to stworzenie najlepszych warunków obserwacji, przy zapewnieniu maksymalnej rozpoznawalności przeszkód na drodze jak i komfortu podróży. Mówiąc o komforcie podróży należy zaznaczyć, że nie chodzi tylko o osoby poruszające się pojazdami mechanicznymi, ale również o pieszych, rowerzystów i wolno poruszające się pojazdy.