Już w kwietniu tego roku w salonach Renault zadebiutuje nowy Master. Udoskonalony, flagowy model Renault Trucks powstał z myślą o zawodowcach - by ułatwiać im życie, zwiększać ich wydajność oraz poczucie komfortu.

Renault Master

Nowy design, nowa kabina, nowe wersje silnikowe – to właśnie nowy Renault Master. Zewnętrzny design, głównie za sprawą pokaźnych rozmiarów przedniego grilla, budzi skojarzenia z VW Crafterem. Nowy Master wyraźnie wyładniał, prezentując świeżą, lekką sylwetkę.

We wnętrzu – trwale i solidnie. A przy tym schludnie i ergonomicznie. Nie brakuje elementów poprawiających funkcjonalność, jak liczne schowki, czy miejsca na dokumenty. Ciekawostką jest możliwość utworzenia na konsoli centralnej podstawki pod dokumenty A4.

Przejdźmy do zalet użytkowych nowego Renault. W zależności od wersji, ładowność Mastera wynosi od 994 do 1684 kg w furgonach przednionapędowych oraz od 1398 (DMC 3,4 t) do 2254 kg (DMC 4,5 t) w przypadku pojazdów z tylnym napędem. Tak, konfigurując swojego Mastera będziecie mogli wybrać oś napędzającą. Pojazd oferuje trzy rozstawy osi - 3182, 3682 oraz 4332 mm, z krótkim bądź długim tylnym zwisem.

Renault Master

Pod maskę trafi nowa generacja silnika wysokoprężnego. 2,3-litrowa jednostka dCi generować będzie trzy różne warianty mocy – 100, 125 oraz 150 KM. Dostępne będą także silniki Euro 5, które dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych już dzisiaj spełniają normę czystości spalin, która zacznie obowiązywać w końcu 2011 roku.

Jak zapewnia producent, Nowy Master ma być także oszczędny. Odmiana ze 125-konnym silnikiem spalać ma poniżej 8 litrów na 100 km i emitować przy tym mniej niż 227 g CO2 na km. Dodatkowo, w pojazdach ze 125 i 150-konnych odmianach możliwe jest dobranie automatycznej skrzyni biegów. Niezależnie jednak od tego, w pojazdach z przekładnią manualną dostępny będzie system „Freeshift”, sugerujący kierowcy wybór przełożenia.

Równocześnie z Masterem debiutuje także brat bliźniak, czyli Opel Movano. Jego sprzedaż rozpocznie się od wprowadzenia wersji furgon wiosną tego roku. Pozostałe wersje powinny się pojawić do końca 2010 roku.