Bogata oferta fabrycznych wersji modeli Movano, Vivaro i Combo może zaspokoić właściwie każdą potrzebę w zakresie transportu specjalistycznego i nie tylko. Sprawdźcie z nami najważniejsze cechy i funkcje użytkowych modeli Opla.

opel-prezentuje-game-modeli-uzytkowych

Podstawowym, a zarazem największym modelem w gamie jest Opel Movano – samochód, który zdobył Nagrodę dla Niemieckich Samochodów Użytkowych 2012, przyznawaną przez niemiecki magazyn branżowy. To wspaniałe osiągnięcie Opel zawdzięcza przede wszystkim ostatnim modernizacjom i usprawnieniom wprowadzanym na bieżąco w produkowanych modelach. Dzięki kilku rozwiązaniom usprawniającym, w tym ulepszeniom silnika, znów udało się obniżyć zużycie paliwa, co jest bardzo ważne dla właścicieli firm i wszystkich użytkowników, którzy zwracają szczególną uwagę na koszty eksploatacji. Silniki Diesla CDTI o pojemności 2,3 l i mocy 100 KM oraz 125 KM występują standardowo wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W połączeniu z oponami o niskim oporze toczenia zapewnia to znaczne obniżenie zużycia paliwa – aż o dziewięć procent w stosunku do wcześniejszego modelu: do 7,8 litra oleju napędowego na 100 km w modelach Movano o mocy 100 KM i 125 KM z napędem na przednie koła i w wersji furgon.

Movano oferuje aż 188 różnych wersji nadwoziowych - dzięki temu może zaspokoić niemal każdą potrzebę potencjalnych użytkowników. Dostępne są furgony o czterech długościach i z trzema wysokościami dachu, wersje kombi, różne wersje podwozia i kabiny pasażerskie, jak również podwozia z platformą ładunkową. Opel oferuje specjalne, bardzo elastyczne adaptacje pojazdów i rozszerzenia funkcjonalności, a część tych wyspecjalizowanych wersji – jak np. skrzynia z opuszczanymi burtami, wywrotka lub minibus – są dostępne fabrycznie. Dla przykładu, na stoisku Opla podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze (IAA) znajdzie się wywrotka Movano z napędem na cztery koła, stworzona przez specjalistów z firmy Oberaigner.

Opel przywiązuje szczególnie dużą wagę do bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas codziennej pracy. Niezwykle istotne w tym zakresie jest prawidłowe zamocowanie ładunku. Uchwyty na drabiny, wykładzina antypoślizgowa i pasy do mocowania ładunków, wchodzą w skład wyposażenia standardowego samochodów Opla. Niemiecka marka może jednak zaproponować także odpowiednie rozwiązania, zaspokajające nawet bardzo specyficzne wymagania klientów w każdej branży. Na przykład firma Bott wyposaża kompaktowy zabudowany furgon Combo w sprzęt warsztatowy, a firma Würth zapewnia takie wyposażenie furgonowi Movano.

Na IAA będzie też można zobaczyć specjalny system mocowania ładunków firmy VanyCare w furgonie Vivaro z kabiną pasażerską. Furgon ten jest także oferowany z rozwiązaniami wyposażenia wnętrza firmy Sortimo. Liczne systemy zagospodarowania wnętrza mogą zostać dostosowane do potrzeb indywidualnych, tak aby zapewnić porządek przestrzeni ładunkowej i wygodę jej użytkowania. Wszystko pozostanie na swoim miejscu, nawet podczas gwałtownych manewrów w czasie jazdy.

Opel Combo może się z kolei pochwalić aż 108 wariantami. Tę szeroką ofertę różnych modeli w przypadku Combo trzeciej generacji uzupełnia spora gama nowoczesnych układów napędowych (z sześcioma silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i zasilanymi CNG). Do wyboru są dwa podstawowe rodzaje nadwozia z krótkimi i długim rozstawem osi (2755/3105 mm). Oba typy nadwozia są dostępne w wersji furgonu lub w wersji z pięcioma do siedmiu miejsc siedzących. Wersja furgon z krótkim rozstawem osi jest też dostępna z dwiema wysokościami dachu.

Zabudowany furgon odznacza się bardzo dobrymi parametrami w najważniejszych obszarach: ładowność (do jednej tony łącznie z kierowcą), pojemność ładunkowa (do 4,6 m3), obciążenie tylnej osi (do 1,45 tony), długość ładunku (3.400 mm przy złożeniu przedniego siedzenia pasażera), wysokość ładunku (1.550 mm), drzwi otwieranie z tyłu (wysokość/ szerokość: 1.455 x 1.231 mm) i najniższy próg załadowczy (545 mm).

Nowy Opel Combo to także zróżnicowana i konkurencyjna gama układów napędowych, w tym cztery silniki wysokoprężne, jeden benzynowy oraz jeden zasilany sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne są dostępne w szczególnie ekonomicznej i ekologicznej wersji ecoFLEX z technologią Start/Stop. Niskie zużycie paliwa połączone z długimi okresami między przeglądami oraz niskimi kosztami utrzymania sprawiają, że Combo nowej generacji jest pojazdem ekonomicznym w eksploatacji. W modelach zasilanych benzyną i gazem zaleca się przeglądy co 30.000 km, a w modelach z silnikiem wysokoprężnym – co 35.000 km.

Trzecim z rodziny użytkowych modeli Opla jest Vivaro. Od jego inauguracji w 2001 roku wyprodukowano ponad 500.000 pojazdów, co czyni z Vivaro jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie (z dopuszczalną masą całkowitą do 2,9 tony). Vivaro – podobnie jak Combo i Movano – jest również oferowany w szerokim wachlarzu wersji: furgon, kombi, minibus pasażerski i pojazd rekreacyjno-turystyczny. Ten mistrz ładowności ze specyficzną kabiną kierowcy i dachem „Jumbo” łączy funkcjonalność z wysoką ekonomiką eksploatacji. Maksymalna pojemność ładunkowa Vivaro wynosi do 8,4 m3, a ładowność do 1.207 kg. Może on też wygodnie pomieścić do dziewięciu pasażerów. Występuje w dwóch rozstawach osi, z dwiema wysokościami dachu i w pięciu podstawowych wersjach (furgon, kombi, Tour, Life, platforma ładunkowa).




x