Wraz ze zmianami wprowadzonymi w ustawie regulującej prawo budowlane wejdą nowe wytyczne dotyczące montażu instalacji fotowoltaicznej o mocy znamionowej większej niż 6,5 kW. Od 19 września inwestorzy planujący zakup instalacji będą musieli uzgodnić swój projekt z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Ekologii, bezpieczeństwa i majsterkowania warto uczyć się od małego. Z tego założenia wyszła firma Wiha, która tej jesieni startuje z nową akcją edukacyjną skierowaną do najmłodszych. Celem marki, bawiąc i stawiając przed dziećmi szereg zadań, jest rozwijanie kreatywności i odpowiedzialności za swoje otoczenie.
O umorzenie całości otrzymanych kwot pomocy z PFR dla firm, a także o rekompensaty w wysokości połowy ubiegłorocznego przychodu dla firm – zwracają się do premiera Mateusza Morawieckiego przedsiębiorcy zrzeszeni w Komitecie Obrony Branży Targowej. Do tej spontanicznej, oddolnej inicjatywy, swój akces zgłosili m.in. przedsiębiorcy „okołotargowi”, którzy od początku pandemii skazani są na faktyczny niebyt. Z powodu odwołania imprez targowych, od ponad pół roku cierpią na brak zleceń, nie wypracowują żadnych dochodów, stojąc dziś na krawędzi upadku. W środę o 11:00 wyruszają w okolicy Urzędu Rady Ministrów na Spacer dla Branży Targowej, by dostarczyć premierowi petycję ze swoimi żądaniami.
Jury wyłoniło właśnie kandydatów, którzy powalczą o nagrodę w konkursie organizowanym przez poznański oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich, przy współpracy z Wielkopolską Okręgową Izbą Architektów RP - NAWW. Głównym sponsorem konkursu jest producent oświetlenia LED ze Środy Wielkopolskiej - firma Lena Lighting.
Firma Signify (poprzednio Philips Lighting), światowy lider branży oświetleniowej, ogłosiła dziś program dobrowolnej wymiany zasilaczy wybranych opraw zewnętrznych Philips Hue. Jak się okazało, niektóre zasilacze, sporadycznie, mogą stwarzać zagrożenie.
Webinar dedykowany osobom zainteresowanym tematyką automatyki budynkowej, a w szczególności integratorom, dystrybutorom, projektantom systemów oświetleniowych opartych na KNX.
Wpływ epidemii covid-19 na wykonywanie pracy elektroinstalatora, poziom kształcenia zawodowego w Polsce, czy szanse oraz bariery związane z profesją elektryka w najbliżej przyszłości. To tylko niektóre z tematów, jakie porusza trwające właśnie badanie ELEKTROBAROMETR, zorganizowane przez autorów kampanii Elektrobohater i objęte naszym patronatem.
Zarówno budynki mieszkalne, jak i te przeznaczone na działalność gospodarczą są narażone na zbyt duże koszty eksploatacyjne, związane z wykorzystaniem wody, prądu a przede wszystkim - ogrzewania. Zbyt duże koszty z tym związane nie zawsze oznaczają całkowitą wymianę instalacji grzewczej. Obecnie coraz więcej budynków jest poddawanych termomodernizacji, która za zadanie ma optymalizację efektywnego zarządzania energią cieplną w stosunku do redukcji kosztów. Termomodernizacja stanowi skomplikowany proces, w którym ogromnym wsparciem okaże się audyt energetyczny.
Firma Fluke, światowy lider w branży profesjonalnych kompaktowych przyrządów pomiarowych, przyrządów do kalibracji, a także rozwiązań z zakresu konserwacji infrastruktury IT rozpoczęła największą akcję promocyjną i kampanię w swojej historii. Po raz pierwszy jest to też wspólna akcja 3 firm wchodzących w skład Fluke Corporation, które w ostatnich miesiącach integrują swoje struktury marketingowe w Europie. Dzięki temu klienci biorący udział w akcji mogą wybierać spośród wszystkich produktów z portfolio Fluke (Industrial), Fluke Calibration i Fluke Networks. Akcja potrwa do 15 grudnia a jej zasady są możliwie najprostsze: „Kup dowolny produkt Fluke, a dodatkowy weź za darmo”.