Już wkrótce ładowanie samochodów elektrycznych będzie jeszcze bardziej inteligentne i atrakcyjne. Dzięki urządzeniu Fronius Wattpilot każdy kierowca elektryka będzie mógł zdecydować, w jaki sposób i gdzie chce ładować swój pojazd. Z kolei samo ładowanie, w połączeniu z instalacją fotowoltaiczną lub zmienną taryfą za energię elektryczną, to niezwykle atrakcyjna propozycja pod względem finansowym dla wszystkich posiadających lub rozważających kupno auta na prąd.

Więcej

Obecnie większość pojazdów elektrycznych wyposażona jest w dwa porty ładowania – jeden przeznaczony do prądu przemiennego (AC) a drugi do zasilania prądem stałym (DC). Do prywatnego użytku zazwyczaj stosowane są stacje ładowania AC, nazywane też ładowarkami lub wallboxami (w przypadku urządzenia montowanego na ścianie).

Więcej

Kilka lat temu w Polsce temat elektromobilności przewijał się głównie na targach i konferencjach. Rynek rozwijał się pomału, bez szczególnej dynamiki i optymizmu. Krajowe firmy, które zdecydowały się wejść w tą niszę, traktowały ją jako inwestycję i rozwój swojego biznesu. Dziś, większość z nich już wie, że to była dobra decyzja. Tak jest również w przypadku krakowskiej firmy PRE Edward Biel.

Więcej

Szeroka oferta samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in, a także ich coraz większa popularność sprawia, że właściciele tego typu pojazdów starają się dostosować infrastrukturę domowego ładowania. Udostępnianie klientom wysokiej jakości stacji zasilających leży również w gestii prowadzących punkty sprzedaży paliw, galerie handlowe oraz urzędów miast, które dostosowują parkingi publiczne w taki sposób, by zachęcić do używania samochodów z napędem przyjaznym środowisku. Ponadto każdy z nas chce jeździć tanio i w dodatku szybko naładować samochód. By spełnić te oczekiwania, warto sprawdzić uniwersalną stację ładowania Rolec Basicharge.

Więcej

Licznik energii elektrycznej to przyrząd pomiarowy, którego przeznaczeniem jest pomiar konsumpcji prądu w danym gospodarstwie domowym lub dowolnym innym obiekcie. Jednak w przypadku tzw. prosumentów, czyli podmiotów, które dzięki instalacjom fotowoltaicznym wytwarzają nadwyżki prądu i oddają je do sieci, sprawa się nieco komplikuje, gdyż ich liczniki powinny uwzględniać i przeliczać ilość energii płynącej w obie strony, więc standardowe urządzenia nie wchodzą tu w grę. Skoro nie standardowe, to jakie?

Więcej

Ostatnie zmiany w przepisach prawa budowlanego odnoszących się do urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW, wprowadzają obowiązek uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych projektu tych urządzeń oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej*). W związku z tym, wśród inwestorów i instalatorów, pojawiło się sporo wątpliwości i pytań. Dlatego szczególnie cenną inicjatywą wykazało się Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej publikując „Fotowoltaiczny Dekalog Dobrych Praktyk”, który może stanowić wytyczne do projektowania takich instalacji.

Więcej

Elektromobilność w Polsce to poligon pełen wyzwań, niezrealizowanych planów, niedociągnięć i nierówności. Dotyczy to nie tylko sprzedaży samochodów elektrycznych czy planów związanych z produkcją polskiego EV, ale przede wszystkim wzrostu mocy dostępnych ładowarek i szybkiego rozwoju sieci stacji ładowania wzdłuż głównych dróg kraju. Pomimo działań odgórnych (ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018 roku) przeciętny Kowalski ma wrażenie, że wszystko idzie za wolno i coraz chętniej zerka w stronę ładowarek przeznaczonych do użytku domowego, zwłaszcza że ceny energii na ogólnodostępnych stacjach ładowania idą szybko w górę.

Więcej

Już w styczniu na ulicach Zielonej Góry pojawią się elektryczne EVITY Electric Taxi.

Więcej

Popularność motoryzacji elektrycznej stale rośnie. Rok 2016 zamknięty został wg „Global EV Outlook” liczbą około 2 milionów użytkowanych pojazdów elektrycznych, zaś dziś – w drugim kwartale 2019 roku – liczba ta może sięgać 2 i pół miliona pojazdów. Jest oczywiste, że pojazdy te wymuszają coraz większą liczbę stacji ładowania w infrastrukturze energetycznej i drogowej, ale zarazem wymuszają też coraz większą wydajność samych ładowarek co podyktowane jest dążeniem do maksymalnego skrócenia czasu ładowania każdego pojazdu elektrycznego lub hybrydowego typu PLUG-IN.

Więcej

Odpowiedź na pytanie tytułowe wydaje się być przesądzona. Pojazdy elektryczne są prostsze w konstrukcji, bardziej przyjazne środowisku naturalnemu i bardziej ekonomiczne w użytkowaniu. Docelowo powinny być też tańsze. Są jednak wątpliwości związane z zasięgiem jazdy, zasilaniem, czy czystością procesów w produkcji baterii i wytwarzaniu energii elektrycznej.

Więcej
x